توضیحات بازی: سگهای نگهبان (به انگلیسی: Watch Dogs) (به تلطیف سگهای_نگهبان (به انگلیسی: WATCH_DOGS)) یک بازی جهان-باز اکشن-ماجرایی مخفیکاری ویدیویی درحال تولید است که توسط یوبیسافت مونترآل توسعه یافته و بوسیلهٔ یوبیسافت برای ویندوز، پلیاستیشن ۳، پلیاستیشن ۴، وی یو، ایکسباکس ۳۶۰ و ایکسباکس وان منتشر میشود. مراکز سگهای نگهبان به بازیکن این قابلیت را میدهد تا برای بدست گرفتن سیستمهای مختلفت الکترونیکی، بدست آودن و کنترل اطلاعات و یا از بین بردن آنها به آن نفوذ کند. این بازی برای اولین بار در کنفرانس مطبوعاتی یوبیسافت در E3 2012 معرفی شد.
در بازیای به سبک سگهای نگهبان، بازیکنان کنترل مردی بهنام آیدن پیرس «Aiden Pearce» (با صدای نوام جنکینز) را بدست میگیرند که میتواند به دستگاههای الکترونیکی مختلف محافظت شده به سیستمعامل مرکزی شهر (ctOS) نفوذ کند؛ و به بازیباز این اجازه داده میشود تا راههای مختلفی را برای ردکردن مراحل بازی بپیماید. بهطور مثال هک کردن تلفنهای همراه مردم بهمنظور بازیابی دادههای بانکی و سرقت منابع مالی، ایجاد اختلال در عملکرد تجهیزات برای منحرف کردن دیگر کاراکترها و هک کردن چراغهای راهنمایی و رانندگی جهت بوجود آوردن تصادف. بازیکنان همچنین میتوانند اطلاعات غیرنظامیان (افراد معمولی) را از طریق افزودن فیدهای اصل بدست آوردند که منجر به فراهم آمدن اطلاعات مربوط به شخصیت، سلامت و رفتار افراد میشود. هدفها در نمایشگاهها و مراسمها به نمایش درمیآیند که مشمول پیدا کردن اهداف خاص و بهقتل رساندن آنها، گریز از دست پلیس و دنبال کردن قربانیان، به منظور متوقف کردن قاتلان آنها میباشد. مبارزه از مخفیکاری و پارکور، همراه با مکانسیم تیراندازی سوم شخص مبتنی بر پوشش (cover-based) تشکیل شده است. از ویژگیهای سخت بازی، ویژگی چندنفره بودن آنلاین آن است که در آن بازیکن دیگر میتواند دوربینهای مداربسته را کنترل کند و در تلاش است تا بازیکن اصلی را هک کند.
یوبیسافت مونترآل کار توسعهٔ سگهای نگهبان را در سال ۲۰۱۰ آغاز کرد. جاناتان مورین مدیر خلاق یوبیسافت مونترآل اشاره کرد بازی سگهای نگهبان طراحی شده تا «فراتز از بازیهای جهان-باز امروزی» عمل کند، همهٔ اینها به استفاده از اطلاعات بهعنوان طراحی یک هدف و اجازه به بازیکنان جهت کنترل تمام نقاط شهر از طریق مکانیکهای هک آن برمی گردد.
طراحی مدل ها و شخصیت های اصلی و حتی فرعی در بالاترین سطح ممکن قرار دارد. نورپردازی و سایه زنی از جنس نسل بعد است و وجود جزئیات در صحنه ها بیداد می کند. اما ضعف بزرگی که در این زمینه وجود داشت، برش صفحه (Screen Tearing) در بسیاری از صحنه ها بود که اصلاً از چنین عنوانی انتظار نمی رود. امیدواریم مشکلاتی از این قبیل در نسخه نهایی بازی وجود نداشته باشد، به خصوص وقتی که قرار است ابتدا این عنوان را روی کنسول های ضعیف تر نسل حاضر تجربه کنیم. شاید نشست خبری Sony با عدم رونمایی PS4 نتوانست انتظارات را آن طور که باید و شاید برآورده کند، اما نمایش خیره کننده بازی هایی همچون Watch Dogs و برخی عناوین فوق العاده دیگر سرپوشی بر این کم کاری Sony گذاشته و باعث شد تا این کمبود زیاد هم احساس نشود. قطعاً با انتشار این بازی در سبک ماجرایی یک گام به جلوتر حرکت خواهیم کرد.
دانلود در ادامه مطالب...
دسته بندی : <-CategoryName->
برچسبها: